Mandalay

18 juli 2017 - Mandalay, Myanmar

We zitten in Mandalay sinds gisteren, de op één na de grootse stad van Myanmar (720 km van Yangon). Het is de eerste dag van onze vakantie dat het de godganse dag regent. De rit met de taxi van Nyaung Shwe naar hier, duurde 6 uur (voor 163 km). Het was echt de moeite; via een berglandschap (zie foto's) over nieuwe aangelegde wegen zijn we naar hier gereden.

Vandaag bezoeken we de Kuthodaw pagoda en het 'World Largest Book' met 729 stupas. In elke stupa staat een marmeren tablet met een gegraveerd boeddhistisch verhaal. Al deze stupas vormen een boek. Het is er mooi en rustig.

Een klein minibusje brengt ons terug naar het Tiger One Hotel, waar we logeren.

1. Jeannine:
    19 juli 2017
    Die stupa's, dat is toch wel heel bijzonder, echt lange verhalen in steen uitgehouwen...Lastig om te lezen (gesteld dat je het zou begrijpen) zo rechtstaand :-). Heb je daar detailfoto's van genomen van dat schrift?
    Veel plezier nog ginder!
  2. Anne:
    20 juli 2017
    Ja, het was daar echt geweldig! Misschien bestaan er wel vertalingen van. Ik zou die dan wel'es willen lezen. Deze 15 boeken zijn in de 19de eeuw geschreven door 2400 monniken in zes maanden tijd! Veel liefs Jeanine en tot binnenkort xxx
  3. Gerda:
    22 juli 2017
    Ja,Anneke...veel te vertellen binnenkort!Geniet nog met volle teugen ....binnen enkele dagen jullie terug voorbereiden op een grote cultuurshock?