Nyaung Shwe

14 juli 2017 - Nyaungshwe, Myanmar

Twee dagen geleden vertrokken we vanuit Bagan naar Kalaw. De taxi kwam ons halen rond 10 uur en rond 16 uur kwamen we aan in het 'Railroad Hotel' in Kalaw. Kalaw ligt in het prachtige Shan plateau op zo'n 1.300 meter hoogte. Normaal gezien hadden we hier een trekking gepland naar het Inlemeer (tweedaagse trekking) maar Dorian had iets verkeerd gegeten en werd ziek. Daarom hebben we deze trekking geannuleerd en zijn we gisteren met een taxi naar Nyaung Swe doorgereden. We logeren in Mingilar Inn, ons eerste hotelletje met zwembad! Vandaag is Dorian al wat beter. We maken een fietstocht naar een klooster (Shwe Yan Pyay Monastery), een half uurtje hier vandaan. Het is een houten klooster (1878) waar we jonge monniken zien studeren en bidden. Naast het klooster staat een grote pagoda waar je blootvoets in kan wandelen. Hier bevinden zich honderden beeldjes van Boeddha's in nissen, geschonken door mensen van de hele wereld. Nog een duik in het zwembad en dan eten. Morgen gaan we het Inlemeer verkennen met een boot!