Kampot

24 juli 2016 - Kâmpôt, Cambodja

ik begin hier echt de dagen van de week te vergeten en dat is een goed teken. We zijn eergisteren aangekomen in Les Manguiers. Het ligt net buiten Kampot. We logeren in een houten familiebungalow vlak bij de rivier. Het is hier mooi! Wel ontzettend veel mieren, muggen en andere insecten. We eten hier onder een rieten dak aan het water. Je kan hier kayaken of fietsen gebruiken. Gisteren hebben we de stad Kampot verkend. Het is een kleine stad met hier en daar vervallen Frans- koloniale huizen. De promenade langs de rivier de Kampot is gezellig en je kan de Bokorbergen in de verte zien liggen. Er hangt een gemoedelijke sfeer met weinig verkeer en toeristen. Dorian en Fabian zijn ook al gaan zwemmen in de rivier. Daeninck kan hier rustig schrijven. Vandaag zijn we met een bootje naar de 'Green Cathedral' gebracht. Van daaruit zijn we met kano's door smalle riviertjes gaan varen. Het was fijn en we hebben veel gelachen. Morgenvroeg vertrekken we met de taxi naar Sihanoukville.