Phnom Phen dag 2

21 juli 2016 - Phnom Penh, Cambodja

Vanmorgend met de tuktuk vertrokken naar de Killing Fields van Choeung Ek, ongeveer dertien kilometer van ons hotel gelegen. Op deze bedrieglijk vredige plaats speelde zich één van de schokkendste geweldaden van de moderne geschiedenis af. Meer dan 17.000 mannen, vrouwen en kinderen kwamen hier om het leven. We lopen ieder van ons met een Nederlands sprekende audiophone rond, ieder op zijn eigen tempo. Het is wederom snikheet en muisstil op dit terrein. Ik leer hier meer over de geschiedenis van dit land, over wat er zich afspeelt tussen 1975 en 1979. De tranen schieten mij in de ogen wanneer ik buitenwandel.

Dan rijden we terug richting ons hotel en vertrekken via Street 172 richting het Nationaal Museum en het Koninklijk Paleis en Zilverpagoda. Phnom Phen heeft niet echt een stadskern. Het heeft een rechthoekig stratenstelsel waar je uren door kan slenteren. We maken een grote wandeling. Wanneer we terug aan ons hotel aankomen, gaan we even zwemmen in het kleine zwembadje. Het doet deugd in die hitte. s'Avonds eten we weer in de buurt bij één van de locale traditionele restaurantjes. Morgen vertrekken we om tien uur naar Kampot. Deze keer met de taxi :-)

1. Gerda:
    24 juli 2016
    Weerom prachtige sfeerbeelden en .....jawel,ook op vakantie even stilstaan en geconfronteerd worden met een stukje geschiedenis ...voor onze generatie in Europa een "ver van mijn bed " verhaal.Alhoewel.....het nieuws over wat er zich momenteel in Turkije afspeelt....??? 'T Komt wel heel dichtbij!Voor de rest ,genieten maar en tot binnenkort.