Phnom Phen

20 juli 2016 - Phnom Penh, Cambodja

Gisteren met een minibusje vanuit de 'Natural Lodge' vertrokken om één uur en om zes uur zijn we aangekomen in Phnom Phen. We logeren in 'The Blue Corner Boutique Hotel' in het hartje van deze bruisende stad. Na een lekker ontbijtje zijn we vandaag eerst naar de Central Market gewandeld. Het is een geel marktgebouw in art-decostijl (1937). In dit warenhuis zijn allerlei producten onder één dak samengebracht en het is de moeite om er eens doorheen te lopen. Van daaruit nemen we de tuktuk naar Psar Tuol Tom Pong, de Russische Markt die aan de andere kant van de stad ligt. Onder de gloedhete golfplaten ligt een doolhof met allerlei winkeltjes. Dan gaan we even iets eten, want de hitte wordt ondraagelijk. We zetten onze tocht verder naar het Tuol Sleng Genocide Museum. Oorspronkelijk was dit een school, waar de Rode Khmer hun martelcentrum in onderbracht tijdens het bewind van Pol Pot. Wat je daar te horen en te zien krijgt maakt ons alle vier stil. Met een audiophone lopen we door de drie hoofdgebouwen. Alle bezoekers lopen stil en integer rond. Er zijn hier vreselijke dingen gebeurd. We zijn onder de indruk.... Ondertussen is het vier uur geworden. Nu even met de tuktuk naar ons hotel voor een middagsiesta. Rond zeven uur zoeken we een restaurantje in de buurt van ons hotel. Bij 'Wau' eten we een lekkere traditionele gerechtjes, 'noodle soup with chicken', 'fried rice with chicken' en 'eggs with chicken'. ;-) Ondertussen terug in ons hotelletje. Nog wat lezen en op naar morgen, onze laatste dag in Phnom Phen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Erika Cotteleer:
    21 juli 2016
    Zo fijn dat wij alles een beetje mee kunnen volgen via jouw boeiende verhalen. Wat een prachtige reis maken jullie toch! (En toch zal ik blij zijn als ik jullie weer in het echt zie!) Veel liefs xxxx
  2. Lienke:
    21 juli 2016
    Prachtig geschreven! En zo herkenbaar... Ik heb het net hetzelfde ervaren. xx